Chip 'n' Dale Rescue Rangers
Catteries Not Included
In helping a little girl find her lost kitten, the Rescue Rangers find it has been kidnapped along with thousands of other cats. Professor Nimnul, a mad scientist-type, is capturing the cats, by using giant robot bulldogs, for use in making a giant static electricity generator. In hopes of terrifying the world, he holds the city ransom with lightning bolts. The Rescue Rangers save the day, rescuing all the cats and bringing Mandy's kitten home safely.
The Rescue Rangers visit the Space Center to watch a launch. After trying out the test equipment in the Astronaut Training Center, Chip and Dale are trapped in a spacesuit and taken aboard the spaceplane which is launched into space. When the astronauts release a satellite into space, the spacesuit is accidentally released also. Gadget designs a rocket fueled with TNT and -- along with Monterey, and Zipper -- flies out into space to save Chip and Dale and hitch a ride home on the Spaceplane. But a meteor hits the Spaceplane and knocks the astronauts unconscious. Chip and Dale, using their astronaut training, manage to land the Spaceplane safely... although the astronauts get the credit.