Damon Wayans stars as Michael Kyle, a loving husband and modern-day patriarch who rules his household with a unique and distinct parenting style. As he teaches his three children some of life’s lessons, he does so with his own brand of wisdom, discipline and humor. With Wayans at the helm, this is no ordinary family comedy.
Michael is convinced that junior has gotten a tattoo, but Junior won't admit it; Michael is concerned that none of his children are willing to own up to things they've done.
Michael has difficulty coping when Junior beats him at basketball; Claire buys a padded bra to impress boys.
Junior attempts to fool his parents into believing he got an A for his algebra assignment, but the scheme backfires when Janet and Michael treat him like a prodigy.