Pom Poko
POM POKO is a tale of the clash between modern civilisation and the natural world. The Raccoons (Tanuki) of the Tama Hills are being forced from their homes by rapid urbanisation. As it becomes harder to find food and shelter, they decide to band together and fight back. Once they perfect the ancient art of transformation, they use their power, often in hilarious ways, to try to scare off the advancement of civilisation. Will it be enough?