Sky in Your Heart
As a doctor, Khuafah (Mek Jirakit Thawornwong) is often regarded as a charming young man with a bright future. Unfortunately, his workaholic tendencies meant his girlfriend of seven years was often overlooked by his work. Tired of taking second place in his heart, Khuafah’s girlfriend left, leaving him with a massive hole in his heart that nothing to this day has been able to fill. After receiving the news that his ex was soon to be married, Khuafah decides to attend the wedding in the hopes that seeing her happily settled will allow him the closure he so desperately needs. Sadly, watching his ex marry only deepens his sadness, leading him to drink far more than is good for him. Determined to put this whole mess behind him, Khuafah and his two friends, Mesa (Arm Weerayut Chansook) and JJ (Mike Chinnarat Siriphongchawalit) leave the wedding together, but driving home under the influence leads to an accident. As punishment for driving under the influence, the three friends are sentenced to community service in a remote rural village. Working as the village’s doctor, Khuafah soon meets Prince (Mark Jiruntanin Trairattanayon), the village’s volunteer teacher. Clashing the moment they first met, Khuafah and Prince can’t seem to do anything but argue. However, when Mesa mentions he has a crush on Prince, Khuafah begins to realize his own feelings towards the teacher may not be as harsh as they once were. Will Khuafah have the courage to act on his new-found feelings or will his loyalty as a friend keep him from following where his heart wants to lead? Based on the novel “Star and Sky” by Peachhplease, “Sky in Your Heart” is a 2022 Thai romance drama directed by New Siwaj Sawatmaneekul.