The Discreet Charm of the Bourgeoisie
The ambassador of the Latin American republic of Miranda (Fernando Rey), M. Thevenot (Paul Frankeur), his wife Simone (Delphine Seyrig) and her sister Florence (Bulle Ogier) arrive for a dinner party at the house of Alice Sénéchal (Stéphane Audran) and her husband Henri (Jean-Pierre Cassel), only to learn that they were mistaken about the date. In director Luis Buñuel's surreal fantasy, the six bourgeois friends repeatedly gather for a dinner that never quite arrives.