I May Love You
For several years, screenwriter Tang Xin ( Huang Ri Ying) has been in love with her manager Tang Yu (Wei Zhe Ming) – even though he is smitten with her best friend! So she’s been bottling up her emotions, hoping nobody will discover her secret. That all changes on a fateful day when her friend finally tells Tang Yu she isn’t interested in her. So Tang Xin plucks up the courage to confess her true feelings to her boss...who promptly rejects her! Crestfallen, Tang Xin decides to turn over a new leaf – and hands in her resignation. But Tang Yu doesn’t want Tang Xin to leave the company, and tries to convince her to stay. Can he convince her to stay? And, despite the ensuing awkwardness, could love come calling for this duo? This drama was based on a novel by Mo Yan Chuan. “I May Love You” is a 2023 Chinese drama series that was directed by Yi Lin and Liu Dong.