Jacques and November
The film relates the last days of a 31-year old man who, doomed to die shortly, takes stock of his life. Confined in his apartment, Jacques films himself to gather his memories. His friend Denis also takes the camera to capture for him privileged moments, sceneries, familiar places. "Jacques and Novembre," far from being pessimistic, throws a different light on death.