Ville Neuve
Summer by the sea on Quebec’s Atlantic coast. Joseph moves into a friend’s house. He convinces Emma, his ex-wife, to join him there. While the 1995 referendum campaign on Quebec’s independence is thriving, houses are burning, speeches are clashing as lovers find each other and fall in love again. Will they part once more? In this film of poetry and compelling images, the intimate and the collective destinies resonate in the coastal village of VILLE NEUVE. Joseph will fall and later rise, for a fragile redemption in a Quebec, perhaps, at the dawn of its independence.