Kaijudo: Rise of the Duel Masters
Supernaturally gifted Ray and his pals Gabe and Allie join the brave Duel Masters to battle the Choten, an evil genius bent on dominating the Earth.
The Natural, Pt. 1
Ray and his friends are introduced to the world of the Kaijudo Duel Masters, a secret order of heroes sworn to protect mankind from fantastical creatures – and from the evil forces of “The Choten,” who would use those creatures to conquer the world.
Ray, Allie and Gabe explore the wonders of the Kaijudo Temple and learn the basics of creature dueling. The Kaijudo Masters are impressed by Ray’s abilities (but skeptical of his unconventional techniques) when he summons the powerful TATSURION.
After rescuing a baby fire creature from Alakshmi, Ray and his friends hide out at school, but are soon caught up in a dangerous game of hide-and-seek with the Choten's pursuing minion and her vicious puppet, Razorkinder.
When Allie is kidnapped to the Fire Civilization, Ray, Bob and Gabe go to rescue her. Along the way a stranger helps them get to Blastforge City where Allie and a Darkness Creature she names Squeaky are scheduled to become meals for Lord Skycrusher.