Samurai 7
Set in a futuristic world at the end of a massive war, scores of villages are terrorized by Nobuseri bandits. But these are no normal bandits. These former Samurai integrated their living cells with machines and now appear more machine than man. Absolute power corrupts, and their reign of terror is increasing its hold on the countryside.
Facing starvation at the hands of the Nobuseri, the farmers of Kanna Village send Kirara, Komachi, and Rikichi on a journey to find samurai who will protect their people.
After the Imperial Envoy is murdered, a citywide hunt for all samurai begins; the team plans a fast escape, but blundering Kikuchiyo seizes the moment to prove himself to the team.