The Sandman
Sleep of the Just
While searching for an escaped nightmare in the waking world, Morpheus falls prey to Roderick Burgess, an occultist looking to summon and imprison Death.
Morpheus tracks down the last-known person in possession of his sand and receives an unexpected lesson on humanity; Ethel pays a visit to her son.
A lead on the whereabouts of his helm compels Morpheus to seek an audience with Lucifer; a confused John receives a helping hand from a good Samaritan.
With Morpheus caught off guard, John settles in at a diner to watch the people around him and put his theory about truth and lies to a terrifying test.
Feeling a bit rudderless, Morpheus shadows his hard-working big sister, who offers him advice and encourages him to reconnect with an old acquaintance.