Set in 1932 Los Angeles, this series will focus on the origin story of famed defense lawyer Perry Mason, based on characters from Erle Stanley Gardner’s novels.
Chapter One
On the heels of an unsavory investigation involving a famous comedian, Perry Mason is hired to solve a perplexing case involving the brutal kidnapping of 1-year-old Charlie Dodson.
Chapter Two
Evangelical preacher Sister Alice offers the Dodsons the church's full moral and financial support, much to her mother Birdy's dismay; during a routine domestic intervention, beat cop Paul Drake is rerouted to a gruesome crime scene.
Maynard Barnes goes public with a shocking new development; Mason and Strickland get unauthorized access to physical evidence with help from Virgil; Mason attempts to extract information from Drake.
Chapter Four
Mason and Strickland lean on Virgil for extra legal assistance; following Sister Alice's recovery from a frightening episode, Birdy urges her daughter to renounce her claims about baby Charlie.
Strickland tracks down the sergeant originally assigned to the Dodson case, while Mason and Della run a solemn errand up North; Della sets out to find more capable legal representation for Mrs. Dodson.
A damning witness testimony begins Emily's trial; Della and Strickland investigate a potential connection between Detective Ennis and Charlie's kidnappers; Mason considers betraying Drake's trust.