My Mr. Mermaid
A young swimmer tries to stage a comeback four years after a scandal. Tang Yi Bai (Dylan Xiong) is a former champion swimmer who was wrongfully accused of doping that derailed his competitive career four years ago. He returns after a four-year hiatus to compete for the South Physical Education College alongside his best friend, Qi Rui Feng (Huang Sheng Chi), against their biggest rival, Ou Yang Heng (Pang Han Chen), of North Physical Education College. At the competition, Yi Bai meets rookie sports reporter Yun Duo (Tan Song Yun), who is assigned to cover the competition but has a fear of water due to a near-drowning incident in her past. Yun Duo also happens to rent a room in Yi Bai’s family home, and the two become good friends. Can Yun Duo encourage Yi Bai to prove his innocence in his past scandal and regain his swimming glory? “My Mr. Mermaid” is a 2017 Chinese drama series. It is based on the novel Lang Hua Yi Duo Duo by Jiu Xiao Qi.