Old Dominion: Band Behind the Curtain
“Once you find a great song, it’ll find its home,” says Trevor Rosen, songwriter and instrumentalist for the country band Old Dominion, discussing how the group approach their songwriting—whether they’re writing for other artists or for their own band to record. “But first and foremost, you just gotta try to write a great song.” In this exclusive short film, the band recall the stories behind some of the biggest hits they’ve written for other artists—including “Say You Do” by Dierks Bentley, “Save It for a Rainy Day” by Kenny Chesney and “Make You Miss Me” by Sam Hunt. Then, hunkered down in Nashville’s Blackbird Studio A with superstar producer Shane McAnally, they rehearse their own versions of the three songs.