American Loggers
A tough, rough-talking and self-reliant band of brothers battle long hours and harsh conditions deep in the woods of northern Maine, ferrying huge pieces of timber along an unpaved road in massive trucks. This show offers an unvarnished look at the Pelletier family business and its second- and third-generation operators, who treat their employees like family and do their utmost to fill their quotas and meet their deadlines.
The Tough Get Going
A wet start to the new logging season has the Pelletiers up against the ropes. Thirty days of rain have caused many problems, so the men must work even harder than usual.
Trauma On The Golden Road
Rain continues to cause trouble for Pelletier Inc as the crew struggles to harvest and haul wood to the mills. Meanwhile, tragedy strikes as a logger is hit by a falling log.