The Changing of the Guard
In the series premiere, it's been two decades since viewers saw the Ewing family and everyone is gathering at Southfork Ranch for the upcoming wedding of Bobby's adopted son, Christopher, to Rebecca Sutter. Although the occasion is joyous, an old family rivalry erupts in the younger generation when secret oil drilling on Southfork results in a major gusher. As the fight over oil and land threatens to tear the Ewings apart once again, everyone has his or her own agenda.
Just as John Ross sets out to claim his birthright and make his father proud, J.R. decides to move back to Southfork, much to Ann’s dismay. Bitter Ewing family enemy Cliff Barnes returns and tries to reconnect with his nephew, Christopher. A startling family announcement offers an opportunity to heal old wounds.
John Ross seeks to gain an upper hand on a family member and resorts to blackmail, but J.R. decides to handle the situation his own way. Meanwhile, Christopher opens up to Bobby about his difficulty in choosing between the two women he loves.
With tension mounting between the newly married Christopher and Rebecca, family ties begin to unravel when the deed to Southfork is revealed. In order to thwart J.R.'s schemes, Ann seeks help from someone in her past, and Christopher decides it is time to fight dirty.