Dictators Rulebook
A look at some of the most infamous and controversial dictators in modern history. From Iraq's Saddam Hussein and Italy's Benito Mussolini, to Uganda's Idi Amin and Spain's Francisco Franco, this show examines the often violent tactics employed by the leaders, and the manner in which they rose to absolute power. Many of the tyrants profiled shared common traits, including their ruthlessness and their calculated use of propaganda, and their respective downfalls are also showcased throughout the series.
A study of the methods used by Manuel Noriega to rise from poverty to become dictator of Panama for six tumultuous years in the 1980s.