Engineering Disasters
Heartland Explosion
A massive explosion shakes a small Texas town killing 15 people, a bridge in Washington collapses sending cars down into the river, and a building demolition in Philadelphia goes terribly wrong.
Why did a 72 oil-car runaway train crash, killing 47 people and levelling half a town? Also, can engineers do anything to fix a gaping sinkhole at the National Corvette Museum, so car enthusiasts can safely return?
A storm of the century breaks nine dams in Colorado, flooding whole towns and leaving thousands stranded. Another disaster involves a natural gas line that breaks and reduces a neighbourhood to ashes and rubble.
An explosion in a San Bruno, California neighbourhood demolishes homes and kills residents. An experienced captain and crew sail their ship into the path of Hurricane Sandy, leaving many asking why?
Why did Asiana flight 214, packed with passengers, suddenly crash-land and cartwheel across San Francisco International Airport's runway? Three families of the dead want answers.