Van de Kampioenentempel tot de Verdoemde Brug
S1 A1: Mandok bevrijdt Niko per ongeluk uit een magische Chrysalis. In plaats van een volgroeide Kampioen van Carondolet treft spookachtige prinses Lyra een tienjarige jongen aan. Lyra moet Niko over de Verdoemde Brug leiden, maar wanneer de vreselijke Xerxes terugkeert en aanvalt heeft ze geen andere keus dan de onwaarschijnlijke held Niko te vertrouwen.