Dreamgirls
Grammy-winnares Beyoncé Knowles (Deena), Oscar-winnaar Jamie Foxx (Curtis), debuterend Oscar-winnares Jennifer Hudson (Effie) en Golden Globe-winnaar Eddie Murphy (James “Thunder” Early) schitteren in deze verfilming van de gelijknamige Broadway-hit Dreamgirls. Dreamgirls is het bijzondere verhaal van het zangtrio ‘The Dreamettes’ dat tijdens een talentenjacht wordt ontdekt door een ambitieuze manager (Jamie Foxx) die hen wereldberoemd maakt. Het geld en de roem brengen hen echter niet alleen maar geluk… De met twee Oscars en drie Golden Globes bekroonde film Dreamgirls, geregisseerd door Oscar-winnaar Bill Condon (scenarioschrijver van Chicago) is een weergaloos spektakel vol muziek, dans en show en neemt je mee in een “indrukwekkend en emotioneel geladen stukje muziekgeschiedenis.”