Effie Gray
De jonge Effie Gray trouwt met de kunstcriticus John Ruskin. Als hij jarenlang weigert om het huwelijk te consumeren, raakt ze zo gefrustreerd dat ze de strenge Victoriaanse regels overtreedt.