La place d'une autre
Nelie ontsnapt aan een miserabel bestaan door in 1914 verpleegster aan het front te worden. Op een dag neemt ze de identiteit aan van Rose, een jonge vrouw uit een gegoede familie, die voor haar ogen sterft. Ze meldt zich in haar plaats bij Madame de Lengwil, om de lezeres te worden van deze rijke vrouw. De leugen werkt boven haar verwachtingen.