September
1968, West-Australië. Down under luidt september traditioneel het begin van de lente in. Ook symbolisch, want de Aboriginals, de oorspronkelijke bewoners van Australië, hebben eindelijk gelijke rechten gekregen. Al is daar in het plattelandsstadje waar tieners Ed (Xavier Samuel) en Paddy (Clarence John Ryan) wonen, weinig van te merken. Segregatie en racisme veeg je niet snel weg met een wet.