Tiener Cory Matthews botst met vrienden, gezin en school.
Wanneer Cory moet samenwerken met een niet-populair meisje, helpt ze hem mensen te leren beoordelen op hun acties, niet hun uiterlijk.
Als Cory spiekt bij een intelligentietest, laat de uitslag zien dat hij een genie is - maar zijn familie en Mr. Feeny hebben hun twijfels.