The weather man
Weerman David Spritz (Nicolas Cage) uit Chicago heeft een leven waar de meesten van ons alleen maar van kunnen dromen: hij is een beroemdheid, hij ontvangt een salaris van 6 cijfers voor twee uur werk per dag en hij maakt kans op een baan als meteoroloog bij een nationaal ochtendprogramma. Maar zijn professionele successen worden overschaduwd door de mislukkingen in zijn privé-leven. Hij is gescheiden, zijn kinderen raken van hem vervreemd en zelfs zijn vader (Michael Caine) neemt hem niet serieus. In de geest van films als American Beauty en About Schmidt probeert de The Weather Man ons te tonen hoe je in deze snelle wereld toch een betekenisvol leven kunt leiden.