Making History
Dan Chambers discovers time travel and finds that he can claim movie quotes as his own and be the cool guy in the 18th century. He doesn't realise that by transporting himself back in time, he is altering events in the present.
The Shot Heard 'Round the World
Dan and Deb head back to colonial times to rescue Chris and help spark the Revolutionary War; Dan and Chris are forced to go undercover as British allies as they simultaneously try to rally the colonists to revolt in the Battle of Lexington.
Dan, Deb and Chris find themselves stuck in the 1920s Chicago while Al Capone holds their time travel bag hostage.