Amanda och Alan tar sig an sitt första stora delprojekt och designar ett traditionellt sicilianskt kök med en murad vägg. Att påbörja rivningen i 36 graders värme visar sig vara en prövning för Alan, och han inser snart att en renovering i en medeltida stad belägen på en höjd kommer med sina egna unika utmaningar. Med hjälp av projektledaren Scott förhandlar Amanda med lokalbefolkningen vid en lokal marmorfabrik och lyckas köpa en köksö i marmormaterial till ett bra pris. Hon finslipar också sina kulinariska färdigheter i Marsala genom att lära sig att laga Siciliens signaturrätt. Del 2 av 8.