Efter tragedin vid ambassadörens mottagning måste Racheton och William återvända till Frankrike. William trotsar sina överordnade och stannar i Marocko för att fortsätta spåra familjen Jebli. Driss är fast besluten att hämnas på Benalis son och själv återta kontrollen över familjens mark på bekostnad av sina farbröder som inte är nöjda med detta maktövertagande.