S1 A2: Marcus Antonius har utsetts till folktribun och återvänder till Rom med Vorenus och Pullo. Pompejus har berövat Caesar makten. Det leder till konflikt mellan Pompejus och Caesar. Pullo och Vorenus hamnar återigen i Caesars armé.