Rome
How Titus Pullo Brought Down the Republic
Marcus Antonius har utsetts till folktribun och återvänder till Rom med Vorenus och Pullo. Pompejus har berövat Caesar makten. Det leder till konflikt mellan Pompejus och Caesar. Pullo och Vorenus hamnar återigen i Caesars armé.
Vorenus och Pullo besegrar Pompejus rekryter. Pompejus överlämnar tillfälligt Rom åt Caesar. Patricierfamiljerna tvingas välja sida. Caesars älskarinna Servilia stannar kvar, medan hennes son Brutus flyr. Atia anlitar en livvakt.
Caesar överväger ett erbjudande från Pompejus. Vorenus har svårigheter som affärsman. Atia försöker skilja Servilia och Caesar åt. Pullo får i uppdrag att lära upp Octavius som soldat.