S2 A2: Nucky överväger ett motdrag samtidigt som han undersöker vem som förrått honom. Polisen genomsöker hans kontor i jakt på bevis och Margret tar till ett gammalt knep för att rädda Nucky. Jimmy får i New York vänta på Arnold Rothstein, men Meyer Lansky och Lucky Luciano dyker upp som möjliga kompanjoner. I fängelset trakasseras Chalky av den grälsjuke medfången Dunn Purnsley medan den irländske nationalisten John McGarrigles assistent Owen Sleater spionerar på familjen Thompsons bostad och Kommendören presenterar Eli för männen som skapade Atlantic City.