I Boardwalk empire möter vi korrupta karaktärer som rör sig mellan lyxigt inrökta salonger och dammiga fabrikslokaler i utkanten av Atlantic City. Nucky, en man som är lika mycket politiker som gangster, står som en central aktör inom den illegala alkoholhandeln. Serien är baserad på verkliga karaktärer och händelser.
Jimmy skapar nya förhållanden i Chicago. Nucky hyllar en senator. Chalky pekar ut en misstänkt för lynchningen. Margaret och Lucy drabbar samman.
Nucky undersöker en stöld på strandpromenaden. Jimmy plockar poäng hos Johnny Torrio i Chicago. Margaret står på sig mot Lucy.