S2 A4: Joffrey straffar Sansa för Robbs segrar medan Tyrion och Bronn försöker mildra kungens grymhet. Catelyn bönfaller Stannis och Renly att avstå från egna ambitioner och istället enas mot huset Lanniser. Dany och hennes utmattade khalasar anländer till Qarth, en blomstrande stad med starka murar och ledare som möter henne utanför dem. Tyrion tvingar en av drottningens män att bli hans ögon och öron. Arya och Gendry förs till Harrenhal, där deras liv ligger i händerna på "Berget", Gregor Clegane. Davos måste återuppta sitt gamla värv och smuggla Melisandre till en hemlig liten vik.