Förgrymmad på Daenerys allians med dothrakierna beordrar Robert en förebyggande attack mot familjen Targaryen som försämrar hans vänskap med Ned. Tyrion hjälper Catelyn, och Sansa charmas av den stiliga sir Loras Tyrell, även känd som Blomsterriddaren.