Dune: Prophecy
The Hidden Hand
På Wallach IX ger den unga Valya Harkonnen ett löfte till systerskapet. 30 år senare hotas hennes efterlängtade plan.
Valya tar in Theodosia för att hantera situationen på Salusa Secundus, medan en motvillig Tula värvar Lila till ett viktigt uppdrag.
Flera år tidigare är Tula orolig för att inte accepteras på grund av sitt namn, medan Valya sliter med att avlägga systerskapslöftet.
Tula försöker förstå sig på akolyternas gemensamma dröm, och Valya sjösätter sin plan för att återta huset Harkonnen inför Landsrådet.