House of the Dragon
The Heirs of the Dragon
Viserys håller ett tornerspel för att fira sitt andra barns födsel. Rhaenyra välkomnar tillbaka sin farbror Daemon till Röda slottet.
Rhaenyra avbryter sin rundresa i Westeros i förväg och Daemon visar prinsessan runt Sidengatan efter mörkrets inbrott.
Daemon besöker sin maka i Dalen. Viserys och Rhaenyra förhandlar med huset Velaryon. Alicent vill veta sanningen om prinsessan.
The Princess and the Queen
Tio år har gått. Rhaenyra bemöter Alicents fortsatta spekulationer om hennes barn medan Daemon och Laena överväger ett erbjudande i Pentos.