Sagan om Drakens återkomst
Leavetaking
En märklig adelskvinna anländer till en avlägsen bergsby och hävdar att en av fem ungdomar är reinkarnationen av en gammal kraft som en gång förstörde världen – och kommer att göra det igen, om hon inte kan upptäcka vilken av dem det är. Men de har alla mindre tid än de tror.
Moiraine kämpar med osäkerhet medan Lan kämpar med sin nya följeslagare. Rand undrar om Mat, vilket gör Mat osäker. Egwene och Perrin tar sina första steg på en annan väg. En otrolig ny kraft släpps lös i världen.
Perrin och Egwene stöter på ett bekant ansikte. Mat och Rand ser något märkligt. Moiraine och Lan sörjer förlusten.