Sagan om ringen: Maktens ringar
En skugga ur det förflutna
Seriepremiär. Galadriel störs av tecken på en uråldrig ondskas återkomst; Arondir gör en oroväckande upptäckt; Elrond ställs inför ett spännande nytt vågstycke; Nori bryter mot hårfotarnas djupast rotade regel.
Galadriel finner en ny bundsförvant; Elrond får ett kyligt mottagande från en vän; Nori försöker hjälpa en främling; Arondir söker svar medan Bronwyn varnar sitt folk om ett annalkande hot.
Arondir blir fånge; Galadriel och Halbrand utforskar ett sägenomspunnet kungadöme; Elendil tilldelas ett nytt uppdrag; Nori tar konsekvenserna.
Drottningregent Míriels tro sätts på prov; Isildur befinner sig vid ett vägskäl; Elrond upptäcker en hemlighet; Arondir får ett ultimatum; Theo är olydig mot Bronwyn.