S1, A2: Moiraine och Lan leder de fyra byborna i säkerhet, osäkra på vilken av dem som är den från profetian. Men vännerna är lika osäkra på sina räddare, särskilt när de ser hur långt Moiraine är villig att gå för sitt uppdrag – och hur villig Lan är att vilseleda dem.