Dune: Part Two
Dune: Part Two är fortsättningen på Paul Atreides mytomspunna resa, där han slår sig samman med Chani och fremennerna för att utkräva hämnd mot konspiratörerna som förstörde hans familj. I sin kamp för att förhindra en hemsk framtid bara han kan se tvingas han välja mellan sitt livs kärlek och det kända universums öde.