The Handmaid's Tale
Birth day
Offred och de andra tjänarinnorna hjälper till när Janine ska föda. Händelsen får Offred att minnas sin egen dotters födsel. Offred kommer närmare Ofglen samtidigt som hon fruktar ett hemligt möte med Anföraren. I rollerna: Elisabeth Moss, Joseph Fiennes, Yvonne Strahovski, Alexis Bledel, Madeline Brewer m.fl. Efter Margaret Atwoods roman. Del 2 av 10: Birth day.
Efter bestraffning från Serena Joy börjar Offred bryta ihop och reflekterar över sin tid med Moira. Komplikationer under ceremonin hotar Offreds framtida säkerhet. I rollerna: Elisabeth Moss, Joseph Fiennes, Yvonne Strahovski, Alexis Bledel, Madeline Brewer m.fl. Efter Margaret Atwoods roman. Del 4 av 10: Nolite te bastardes carborundorum.