The Testaments
Precious Flowers
På Tant Lydias akademi för äktenskapsförberedelser – den främsta i Gilead – får Agnes i uppdrag att vägleda en ny Pärlflicka, och en skör allians tar sin början.
En incident på klassresan väcker Daisys minnen av Toronto. Hennes förflutna avslöjas – en värld som krossats av våld.
När flickorna i grönt samlas för tebjudning har Daisy svårt att hålla fokus, medan Agnes börjar inse vad det innebär att vara kvinna i Gilead.
På en societetsbal där gröna flickor paraderas inför Anförarna börjar den eleganta fasaden krackelera. Agnes upptäcker att Garths status har förändrats.
Medan Tanterna finkammar släktregister för att slutföra matchningarna smider Agnes planer för en chans till kärlek. Samtidigt funderar Lydia på de val som formade hennes uppgång i Gilead.