En agent under täckmantel med kopplingar till en saudisk prins som kan ha finansierat terroristhandlingar ger Carrie avslöjande, elektroniska bevis. Samtidigt studerar Carrie övervakningsbilderna frånBrodys hem, där han verkar plågas av traumatiska minnen och står emot Pentagons och medias press att göra honom till en amerikansk krigshjälte.
Efter en exklusiv tv-intervju får familjen Brody landets uppmärksamhet, om Dana inte lyckas att avleda hela den falska processen. Carrie och laget kommer på en Al-Qaida attack på amerikansk mark; och Carrie hemliga agent i prins Farids läger hamnar i en läskig situation.
Carrie tror att hennes misstankar om Brody kan vara korrekta när han konfronterar den enda överlevaren av rebellerna som höll honom fånge. Men återföreningen väcker bara ännu mer frågor. Byrån börjar närma sig Aileen och Faisel, älskarna som använde pengar från stulna juveler för att köpa huset när flygplatsen.