Philip och Elizabeth får en brådskande uppgift att avlyssna försvarsminister Caspar Weinbergers kontor, och riskerar att avslöjas när ett hembiträde i Weinberger-hemmet vägrar att samarbeta. Stan får nos på en medlem av den sovjetiska Rezidentura i ett försök att identifiera hemliga Directorate S-spioner.
Philip och Elizabeth upptäcker att deras mördade kollega Robert har en hustru som de aldrig vetat om. När de försöker fastställa vad hon vet och var hennes lojalitet ligger, ökar Stans misstänksamhet mot dem.
Ett mordförsök sker på president Reagan, och Philip och Elizabeth kämpar med att hantera de negativa inverkningarna inom KGB. Samtidigt pressar Stan sin informant i Rezidentura att ta reda på om KGB låg bakom mordförsöket.
En central agent går in i en känslomässig kris och hotar att kullkasta ett värdefullt nätverk av KGB-informanter. Philip och Elizabeth får i uppdrag att infiltrera FBI:s nya kommunikationskrypteringssystem, medan de privat tvingas kämpa med en av de mörka sidorna av livet som spion.
En jakt på infiltratörer inom KGB orsakar misstänksamhet bland allierade, och omintetgör förtroendet i paret Jennings äktenskap. Stans plan att hålla sin infiltratör i säkerhet utsätter henne för en allt större risk för upptäckt.