S1 A4: Efter att ytterligare ett mord sker i Bon Temps hamnar Jason i häktet med sheriffen Andy. Tara hjälper honom ur knipan, men varken hon eller Lafayette har en lösning på hans andra problem. Sookies farmor uppmanar henne att använda sina telepatiska förmågor för att hitta mördaren och rentvå Jason, så hon övertalar Bill att ta med henne till vampyrbaren Fangtasia i Shreveport. Där träffar hon vikingavampyren Eric, som blir imponerad av hennes förmågor. Senare demonstrerar Bill sina egna förmågor när de blir stoppade av en polisman på vägen hem.