S2 A5: Slutet på bröderna Baratheons rivalitet tvingar Catelyn att fly och Littlefinger att agera. I King's Landing underrättar Tyrions källa honom om Joffreys bristfälliga försvarsplan och ett mystiskt hemligt vapen. Theon seglar till Steniga kusten för att bevisa att han inte glömt bort sitt arv från Järnöarna. I Harrenhal får Arya ett löfte av Jaquen H'ghar, en av tre fångar hon räddat från guldmantlarna. Nattens väktare anländer till Fist of the First Men, en gammal fästning där de hoppas kunna hejda vildlingarnas framfart.