S1, A1: Människan står på gränsen till att nå Mars, men hur kom vi hit? Vår resa till vår grannplanet följer ett spår som förbinder Nikola Tesla, nazisternas krigsvapen, en rymdkapplöpning från kalla kriget och en rad storsäljande upptäckter som några av NASA:s begåvade robotar har gjort.