Hermann Goering
Den drogberoende dilettanten som skapade Luftwaffe, Hermann Göring, var vid Hitlers sida från den olycksaliga ölhallskuppen 1923 fram till det att de två skiljdes åt i april 1945, då Hitler beordrade Görings arrestering.