Architects of Darkness
Josef Goebbels
Josef Goebbels är allmänt känd som propagandans mästare eftersom han utnyttjade den kombinerade kraften hos radio, tryck, affischer, film och talkonst för att forma den nazistiska politiska agendan.
Julius Streicher var utgivare av den ökända tidningen Der Stürmer, som utgjorde den antisemitiska agendan i Tredje riket, vilket ofta förbises av historien, Streicher hängdes i Nürnberg.
Den drogberoende dilettanten som skapade Luftwaffe, Hermann Göring, var vid Hitlers sida från den olycksaliga ölhallskuppen 1923 fram till det att de två skiljdes åt i april 1945, då Hitler beordrade Görings arrestering.
Speer var Hitlers arkitekt, mannen som utformade Nürnbergrallyerna och ledde slavarbetarorganisationen som skapade V1- och V2-raketerna.
Utforskar Adolf Hitlers rötter och spårar historien om hans liv från staden där han föddes till hans sista dagar i en bunker i Berlin.