My Fair Gretchen / Speedy We Hardly Knew Ye
I det här avsnittet i två delar planerar rektor Prickly att flytta Gretchen till en skola för särskilt begåvade, efter att hon fått högt betyg på ett prov, men hon oroar sig för att inte få återse sina vänner. Speedy, klassens hamster, dör och ungarna ordnar en begravning som inte blir som förväntat.